Veelgestelde vragen – Huisartsenpraktijk Daane & Maduro Address: Singel 78 – Dordrecht
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Daane & Maduro Address: Singel 78
Singel 78 3311 SJ
Dordrecht

Veelgestelde vragen

Hoe registreer ik mij voor de online services?

Via onze online diensten (Handleiding) kunt u online afspraken maken, een eConsult of herhaalrecepten aanvragen. U moet zich eerst registreren voordat u kunt inloggen.

U wilt zich als patiënt registreren op de website van uw huisarts om gebruik te kunnen maken van de online services van uw huisartsenpraktijk. Deze handleiding kan u daarbij helpen. Voordat u zich registreert, controleert u eerst het volgende;

– Heeft u een eigen e-mailadres?

Slechts één patiënt per e-mailadres kan zich registreren. Zijn er andere familieleden die ook willen registreren, dan hebben zij allemaal een eigen e-mailadres nodig. In het kader van uw privacy is het niet mogelijk om één e-mailadres te gebruiken voor meerdere profielen op de website van uw huisarts. Het gaat immers over privacygevoelige informatie. E-mailadressen zijn eenvoudig aan te maken via gratis e-maildiensten als Gmail, Yahoo en Windows Live.

– Heeft u toegang tot internet? Zonder een werkende internetverbinding kunt u geen gebruik maken van de online services die op de website van uw huisarts beschikbaar zijn.

– Zorg dat u de website opent van uw huisarts, dan kunt u aan de slag. Raadpleeg bij uw huisartsenpraktijk welk internetadres u nodig heeft om de website te kunnen bezoeken.

Een account aanmaken

Om gebruik te kunnen maken van de online services die uw huisarts aanbiedt op de website, moet u eerst een account aanmaken. Wanneer u op de juiste website bent, vindt u veelal een menuknop “Inloggen” of een soortgelijke optie.

Geen account? Registreer nu!

Wanneer u op de inlogpagina bent van de website, kunt u klikken op “Registreer nu!”, u heeft immers nog geen inloggegevens en account. U komt vervolgens op een registratieformulier uit. Vult u alle gegevens naar juistheid in. Let u er op dat: – U toegang moet hebben tot het e-mailadres welke u invult – Uw e-mailadres óók uw gebruikersnaam is – U vrijwel alle gegevens moet invullen. Mist er een veld, of lijken de gegevens niet te kloppen, krijgt u een rode melding te zien welke u helpt het formulier juist in te vullen. Als u klaar bent met het invullen van de gegevens, kunt u onderaan klikken op “Account aanmaken”.

Bevestig uw account

Heeft u zojuist uw account aangemaakt, dan krijgt u op het e-mailadres, welke u heeft ingevoerd bij de registratie, een e-mail binnen. In deze e-mail vindt u een hyperlink die u binnen 24 uur moet aanklikken. Daarmee bevestigt u dat u ook daadwerkelijk een account wilt aanmaken én dan het e-mailadres van u is. Let op;

– U kunt de e-mail in het postvak Ongewenste E-mail ontvangen omdat uw emailprogramma wellicht de afzender niet herkent. Als u de e-mail niet in het reguliere Postvak In ontvangt, vindt u veelal het bericht terug bij Ongewenste E-mail. U kunt dan alsnog de hyperlink aanklikken om uw account te bevestigen.
– Ontvangt u geen e-mail? Dan kan het zijn dat u wellicht het e-mailadres verkeerd heeft ingevoerd bij de registratie. Probeert u zich nogmaals te registreren met het juiste e-mailadres.

Gefeliciteerd, u heeft uw account aangemaakt

Nadat u uw account heeft bevestigd, bent u ingelogd. U kunt in de toekomst inloggen via de pagina waar u eerder op “Registreer nu” heeft geklikt. Daarboven vindt u de velden om uw gebruikersnaam (uw e-mailadres) en uw wachtwoord in te vullen. Let op; – Uw account is op dit moment nog niet gekoppeld met uw medische gegevens uit het systeem van uw huisarts. – Bewaart u uw wachtwoord en gebruikersnaam goed.

Wat zijn sessiecodes?

Nadat u succesvol bent geregistreerd én gekoppeld, kunt u gebruik maken van de online services. Omdat wij uw privacy willen garanderen, werken wij met sessiecodes. Deze codes heeft u voortdurend nodig om de online services te kunnen gebruiken. Let u er op dat;

– De sessiecodes op uw e-mailadres binnenkomen. Komen ze niet in uw Postvak In binnen? Dan vindt u ze veelal terug bij de map Ongewenste e-mail in uw emailprogramma.
– De sessiecodes maar één keer geldig zijn.

Wanneer u klikt op een van de online services wordt er u gevraagd een sessiecode in te vullen voordat u door kunt gaan. Let op;

– Sluit u vooral niet het scherm waar de sessiecode wordt gevraagd! U moet een nieuw scherm openen als u bijvoorbeeld uw e-mail wilt openen. U kunt de internetbrowser wél minimaliseren met het _ icoontje. Wanneer u namelijk de pagina sluit waarop de sessiecode gevraagd wordt, is de sessiecode, welke verzonden is naar uw emailadres, niet meer geldig!
– Wanneer u de pagina, waar de sessiecode gevraagd werd, opnieuw opent, ontvangt u óók een nieuwe sessiecode op uw e-mailadres.
– U kunt geen oude sessiecodes gebruiken. Als u een sessiecode eenmaal gebruikt heeft, kunt u de e-mail verwijderen. Wanneer u de sessiecode heeft ingevuld kunt u klikken op de knop “Doorgaan”.

Hoe vraag ik een recept aan?

De eerste online service die wij u toelichten is die van het online aanvragen van herhaalrecepten. De titel zegt het eigenlijk al, u kunt alleen herhaalmedicatie via deze weg aanvragen. Uw huisarts bepaalt precies de definitie van herhaalmedicatie en hoe lang deze nog voor u zichtbaar is. Wanneer u bent ingelogd, heeft geklikt op “Recepten aanvragen” en een sessiecode heeft ingevuld- komt u bij uw medicatieoverzicht. Hier ziet u alle voor u beschikbare herhaalbare medicatie. Let op;
– Deze informatie komt rechtstreeks van uw huisarts. Neemt u contact met uw huisarts op als u vragen heeft over de inhoud van uw medicatieoverzicht.

Kiest u de medicatie welke u wilt aanvragen en klikt u in het overzicht op de knop “Toevoegen” achter de specificaties van de medicatie. U voegt dan de medicatie toe aan uw aanvraaglijst. U ziet nu met groene letters dat de medicatie is toegevoegd.

In het bovenstaande voorbeeld ziet u dat de aanvraaglijst nu 1 Artikel(en) bevat. Mocht het niet de juiste medicatie zijn, dan kunt u op “Toch niet?” klikken. U verwijderd dan de medicatie weer uit uw aanvraaglijst.

U Kunt klikken op de knop “Aanvragen” om uw toegevoegde medicatie aan te vragen. U ziet vervolgens het complete overzicht aan medicatie welke u wilt aanvragen zoals het voorbeeld onderstaand. Klikt u op de knop “Recepten aanvragen” om uw aanvraaglijst definitief te bevestigen.

Let op;
– De huisarts kan uw aanvraag weigeren.
– U ontvangt op uw e-mailadres een kopie van uw aanvraag.
– U kunt geen herhaalrecepten voor een ander persoon aanvragen op uw account.
– Bij misbruik kan uw huisarts uw account verwijderen.